Suplimente cu Ashwagandha – beneficii și contraindicații

184,00 lei TVA Inclus
261,00 lei TVA Inclus
vitamine pentru energie
On Sale
Sale!
%
Off
25
Save 33 lei
33lei
25%
33
lei
VEGAN

E posibil să combați stresul și să îți îmbunătățești sănătatea organismului cu ajutorul unor plante cu proprietăți benefice? Da, și beneficiile acestor plante nu se opresc aici. Este vorba despre categoria plantelor adaptogene, folosite în medicina ayurvedică încă din  cele mai vechi timpuri. Și ashwagandha, planta despre care îți vom vorbi în articolul de astăzi face parte din această categorie. Ba chiar este  una dintre cele mai folosite plante adaptogene.

Prin adaptogen înțelegem proprietatea unei plante de a ajuta organismul să gestioneze mult mai bine stresul și să își mențină starea de homeostază chiar și în cele mai dificile momente. Ashwagandha este utilizată din cele mai vechi timpuri în acest scop, dar este cunoscută și pentru beneficiile sale în ceea ce privește gestionarea depresiei și a anxietății, protejarea creierului și beneficiile pe care le aduce glandei tiroide.

Descoperă în continuare mai multe informații utile despre Ashwagandha, ce este, ce beneficii are pentru organism și cum te poate ajuta un supliment cu ashwagandha să-ți restabilești echilibru interior.

Ce este Ashwagandha?

Ashwagandha sau Somnifera dunal este o planta botanică cunoscută și sub numele de ginseng indian sau cireașa de iarnă. Planta crește sălbatic și este originară din India, Africa de Sud sau Asia de Est. Folosită de mii de ani în sistemul de medicină tradițională, ashwagandha a fost recent readusă în atenția noastră datorită multitudinii de proprietăți benefice pe care le are pentru organism.

Rădăcinile și frunzele plantei de Ashwagandha sunt cel mai des folosite pentru proprietățile lor medicinale. Prezența witanolidelor (compuși chimici naturali din regnul plantelor) în planta de Ashwagandha îi oferă acesteia o mulțime de proprietăți benefice pentru sănătatea noastră, fiind folosită atât ca adjuvant în cazul reducerii stresului, cât și ca tratament naturist pentru probleme precum colesterol mărit sau un nivel ridicat de zahăr în sânge.

„Ashwagandha” înseamnă, în traducere liberă, „mirosul calului”, iar asta pentru că se spune că rădăcinile plantei au un miros specific, asemănător cu cel al unui cal. Vechile legende spun că persoana care consumă Ashwagandha va căpăta puterea și vitalitatea unui armăsar.

Descoperă în continuare care sunt beneficiile Ashwagandhei și de ce este considerată o plantă atât de importantă pentru organism.

Ashwagandha - top 8 beneficii

Probleme cu glanda tiroidă, anxietate, stres, Ashwagandha este planta bună la toate. Hai să descoperim în detaliu toate beneficiile pentru corp și minte ale acestei plante.

1. Combate stresul și anxietatea

Unul dintre cele mai cunoscute proprietăți ale Ashwagandha este abilitatea plantei de a remedia considerabil simptomele anxietății și efectele adverse ale stresului. Un studiu realizat în acest sens a demonstrat că psihoterapia combinată cu administrarea unor suplimente cu Ashwagandha pe o perioadă de 12 săptămâni a scăzut nivelul de anxietate cu un procent de 55%.

În cadrul aceluiași studiu s-a demonstrat că această plantă are beneficii și în ceea ce privește capacitatea de concentrare, vitalitatea și energizarea organismului.

2. Scade riscul de oboseală suprarenală

Studiile au arătat că Ashwagandha poate fi benefică și în susținerea funcției glandelor suprarenale, reducând riscul de apariție al oboselii glandelor.  Glandele suprarenale sunt glandele endocrine responsabile cu eliberarea de hormoni, în special cortizol și adrenalină, ca răspuns în fața stresului. Ashwagandha stabilizează acești hormoni, ajută corpul să se adapteze la stres și reduce riscul de apariție al oboselii suprarenale.

3. Stimulează tiroida hipoactivă

Unul dintre cele mai benefice proprietăți ale plantelor adaptogene este capacitatea acestora de a stimula tiroida hipoactivă precum tiroida Hashimoto. Studiile au demonstrat că Ahswagandha poate normaliza funcția tiroidei, crescând nivelul hormonilor TSH și T4.

4. Benefică în cazurile de depresie

Extractul de Ashwagandha nu ajută doar în cazurile de stres și anxietate, ci este benefic și pentru persoanele care se confruntă cu simptome de depresie. Studiile au demonstrat că proprietățile Ashwagandhei pot fi comparate cu unele antidepresive. Planta poate fi folosită, așadar, ca un stimulent al bunei dispoziții în cazul persoanelor care suferă de depresie.

5. Îmbunătățește funcțiile sistemului nervos

Stresul fizic, psihic sau chimic pot avea efecte dăunătoare asupra creierului sau a sistemului nervos. Studiile recente au demonstrat că Ashwagandha, pe lângă faptul că este un adaptogen excelent, reduce considerabil nivelul de degenerare al celulelor și de instalare a afecțiunilor degenerative precum Alzheimer sau Parkinson.

Witanolidele și antioxidanții din Ashwagandha îmbunătățesc considerabil funcția cognitivă și distrug radicalii liberi, protejând creierul. De asemenea, este benefică și pentru îmbunătățirea atenției, a memoriei și a capacității de concentrare.

6. Întărește sistemul imunitar

Capacitatea adaptogenă a plantei reduce cantitatea de hormoni ai stresului din organism. Acest lucru îmbunătățește funcția sistemului imunitar și reduce inflamațiile din interiorul organismului.

7. Poate stabiliza nivelul de zahăr din sânge

Prezența compușilor fenolici, inclusiv a flavonoidelor, pot fi benefice pentru persoanele care suferă de diabet.  Flavonoidele au o funcție hipoglicemică, fapt care duce la o scădere și o normalizare a nivelului zahărului din sânge.

8. Îmbunătățește funcția sexuală și fertilitatea

În sistemul ayurvedic, Ashwagandha era utilizată datorită funcției sale de afrodiziac natural. Aceasta poate îmbunătăți semnificativ funcția sexuală, crescând nivelul de testosteron și îmbunătățind fertilitatea în cazul bărbaților. De asemenea, suplimentarea cu ashwagandha îmbunătățește semnificativ funcția sexuală și în cazul femeilor.

Suplimentele cu Ashwagandha

Ashwagandha se găsește sub formă de pulbere sau sub formă de capsule cu ashwagandha. Ambele variante de suplimente sunt extrem de benefice pentru organism și fiecare vine cu propriile avantaje. Pulberea de ashwagandha poate fi inclusă într-o mulțime de băuturi sau preparate, capsulele pot fi administrate cu ușurință, iar suplimentele lichide cu extract de ashwagandha se absorb mult mai bine în organism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.