Aminoacizii BCAA – beneficii pentru creșterea musculară și performanța sportivă

colagen pentru articulatii
On Sale
Sale!
%
Off
21
Save 38 lei
38lei
21%
38
lei

Aminoacizii BCAA fac parte din categoria suplimentelor pentru sportivi care au primit extrem de multă apreciere pentru toate beneficiile impresionante pe care le aduc organismului. Aminoacizii BCAA sunt utilizați, cel mai des, sprijinului pe care îl aduc în creșterea musculară și contribuția în recuperarea musculaturii după sesiunile de antrenament. 

Chiar și așa, beneficiile pe care aminoacizii BCAA le au nu se opresc la sala de forță și doar asupra musculaturii. Studii recente au demonstrat că acești aminoacizi esențiali pot contribui la îmbunătățirea funcției ficatului și pot fi de folos în procesul de pierdere în greutate. Totuși, acestea nu sunt singurele beneficii ale BCAA. 

Hai să descoperim împreună cum te poate ajuta un supliment cu BCAA, ce beneficii pe termen lung îți poate aduce pentru sănătatea organismului și cum să faci să te bucuri de mai mulți aminoacizi de acest timp în alimentația ta. 

Ce sunt aminoacizii BCAA?

Aminoacizii cu catetă ramificată sau BCAA (branched chain amino acids) sunt cunoscuți în lumea sportivilor ca nutrienți care îmbunătățesc considerabil performanța sportivă. De fapt, aminoacizii BCAA sunt acei aminoacizi care au o catetă care se ramifică doar pe o singură parte. 

În această categorie intră: leucina, isoleucina și valina. Aceștia 3 sunt considerați aminoacizi esențiali, ceea ce înseamnă că organismul nu îi poate produce pe cont propriu, deci este nevoie să fie obținuți din alimentație. 

Pe lângă ceilalți aminoacizi, BCAA au fost studiați cu atenție în ultimii ani, iar astfel s-au descoperit numeroase beneficii pe care aceștia îi au pentru organism. Studiile au demonstrat că adăugarea unui supliment cu BCAA în dieta zilnică poate contribui la creșterea masei musculare, la recuperarea de după exercițiile sportive, la menținerea sănătății ficatului și la îmbunătățirea performanței sportive. 

Există 20 de aminoacizi diferiți de care organismul are nevoie pentru a se dezvolta și a funcționa corespunzător. 11 dintre acești aminoacizi sunt considerați aminoacizi non esențiali, adică sunt produși de organismul nostru. 

Aminoacizii esențiali, pe de altă parte, nu pot fi sintetizați de organism și trebuie preluați din alimentație. BCAA sunt acei aminoacizi esențiali care au o structura chimică specifică, fiind separați de ceilalți prin cateta ramificată.

Beneficiile aminoacizilor

1. Contribuie la creșterea în masă musculară

Unul dintre cele mai surprinzătoare beneficii ale aminoacizilor BCAA este proprietatea acestora de a stimula creșterea în masă musculară. Mare parte dintre sportivi, atleți și persoane cu un stil de viață activ apelează la suplimente cu BCAA datorită acestui beneficiu pe care îl aduce organismului.  

Studiile au demonstrat că suplimentele cu BCAA consumate după o sesiune de antrenament de rezistență au crescut sinteza proteinelor, și deci creșterea masei musculare cu 22%. Totuși, ține minte că un mix a tuturor celor 9 aminoacizi esențiali este cheia pentru a-ți crește eficient masa musculară. 

2. Grăbește procesul de recuperare după efort

Te simți mereu epuizat după antrenamentul la sală? Aminoacizii BCAA îți vin în ajutor. Studiile au arătat că BCAA pot reduce timpul de sinteză al proteinelor în timpul exercițiilor, fapt care duce la reducerea febrei musculare și la accelerarea procesului de recuperare. Studiile realizate au arătat că suplimentarea cu BCAA este cea mai eficientă strategie de a accelera procesul de recuperare. 

3. Previne pierderea musculară

Odată cu înaintarea în vârsta, este normal să pierdem din masa musculară. Din fericire, o dietă bogată în aminoacizi BCAA este o metodă eficientă și ușoară de a încetini procesul de pierdere în masă musculară.  

4. Îmbunătățește performanța atletică

Suplimentarea cu BCAA ajută la îmbunătățirea performanțelor sportive. Nu doar că ajuta la creșterea în masă musculară și grăbește procesul de recuperare, dar de asemenea crește forța și îmbunătățește performanțele. 

5. Susține sănătatea ficatului

Cercetătorii au descoperit că aminoacizii BCAA pot fi benefici pentru persoanele care suferă de anumite afecțiuni ale ficatului. Studiile au arătata că aminoacizii BCAA oferă protecție ficatului, reducând riscul de apariția a cancerului sau a altor efecțiuni hepatice. 

6. Poate ajuta la procesul de scădere în greutate

Din ce în ce mai multe studii arată că suplimentarea cu BCAA contribuie la scăderea în greutate. Un studiu a demonstrat că administrarea de suplimente cu BCAA a reușit să crească masa musculară și să scadă procentajul de grăsime din organism mult mai eficient decât un supliment cu proteina din zer. 

Suplimente cu BCAA

Există pe piață o gamă largă de suplimente cu BCAA care să te ajute să îți îndeplinești obiectivul. Mare parte dintre persoanele care consumă suplimente cu BCAA  au ca scop creșterea musculară și îmbunătățirea performanțelor la sala de forță, dar nu uita câte alte beneficii are un supliment cu BCAA. 

Care produs cu BCAA este cel mai eficient? În primul rând, BCAA se consumă foarte mult sub formă de capsule sau pudră, în special în pudrele proteice. Noi îți sugerăm să încerci varianta lichidă, cu colagen de tip 1, 2 și 3.

Colagenul lichid hidrolizat Active Life este o sursă eficientă de proteine, deci de colagen, deci de aminoacizi printre care se află și BCAA. Forma lichid îi asigură o absorbție sporită, sigură și eficientă, iar formula cu 6 ingrediente active îți va susține articulațiile și musculatura, fiind ideal pentru persoanele cu un stil de viață activ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.