Care este rolul calciului în organism și cu ce simptome vine lipsa de calciu?

principalele functii pe care calciul le are pentru organism
calciu si magneziu lichid
On Sale
Sale!
%
Off
25
Save 25 lei
25lei
25%
25
lei
VEGAN
tratament dureri articulare
On Sale
Sale!
%
Off
15
Save 30 lei
30lei
15%
30
lei

Când oamenii se gândesc la calciu, primul lucru cu care asociază acest mineral este sănătatea oaselor. Așa este, însă rolul calciului în organism merge mult mai departe de atât. Sistem osos sănătos, bătăi regulate ale inimii, contracții musculare normale, presiune arteriale normală, calciul are un rol bine stabilit în fiecare dintre aceste procese ale organismului. 

Mineral indispensabil în multe procese din lumea noastră interioară, responsabil cu ducerea la bun sfârșit a multor sarcini ale organismului, calciul este un nutrient pe care trebuie să îl avem cât de des posibil pe farfurie, deci în organism. Lipsa de calciu vine cu simptome extrem de neplăcute, ba chiar poate provoca instalarea anumitor afecțiuni ale sistemului osos. 

Despre calciu

Calciu este cel mai abundent mineral din organismul uman. Mare parte din calciu, 99%, se regăsește în oase și dinți, de unde reiese de ce este atât de important în menținerea sănătății sistemului osos. Totuși, acel procent de 1% care se regăsește în restul organismului (în sânge, în lichidul extracelular sau în țesutul adipos) are funcții extrem de importante pentru menținerea sănătății organismului. 

De la comunicarea intercelulară a nervilor din corp, la menținerea sănătății inimii și contracția musculară, calciul este indispensabil pentru sănătatea noastră. Deci rolul calciului în organism nu este doar să mențină oasele puternice, ci este mult mai complex de atât. Este foarte important să acordăm o atenție deosebită alimentației și să alegem surse alimentare bogate în calciu pentru a ne lua doza zilnică necesară de calciu din alimente.

rolul calciului pentru functionarea optima a organismului

Putem, de asemenea, să apelăm oricând la un supliment cu calciu. Recomandarea noastră în ceea ce privește un produs cu calciu asimilabil este un supliment cu calciu lichid. Suplimentele lichide au o rată de absorbție mult mai mare în organism, deci și efecte maxime, într-un interval semnificativ mai scurt comparativ cu restul suplimentelor. 

Rolul calciului în organism - beneficii ale calciului pentru sănătate

1. Susține sănătatea oaselor

Previzibil, dar foarte important de discutat în detaliu. Un procent relativ mare din populația globului este afectată de osteoporoză, o afecțiune cauzată de o carență de calciu în organism. Osteoporoza apare, în general, la persoanele în vârstă și este una dintre principalele cauze ale fracturilor osoase. De ce? 

rolul calciului in sustinerea sistemului osos

Rolul calciului în organism este să susțină dezvoltarea osoasă, printre altele.  Începând din adolescență și până în jurul vârstei de 30 de ani, oasele își ating densitatea maximă. În aceste interval, o alimentație bogată în calciu este esențială pentru un sistem osos puternic. Pe măsură ce înaintăm în vârsta, densitatea osoasă scade, oasele devin fragile, astfel se instalează osteoporoza. Deci este foarte important să ne asigurăm că îi oferim organismului doza zilnică oprimă de calciu, în special odată ce am trecut de pragul de 30 de ani. 

2. Susține mușchii

Pentru ca mușchii să se contracte și să se relaxeze, este nevoie de un nivel optim, echilibrat de calciu și magneziu. Calciu este responsabil cu transmiterea impulsurilor nervoase la nivel muscular care contractă mușchii, iar magneziu ajută la relaxarea musculară. Fără un nivel optim de calciu, acest proces de contracție și relaxare are de suferit, astfel pot apărea crampe musculare dureroase. 

3. Susține buna funcționare a inimii

Contracțiile inimii sunt, și acestea, favorizate de echilibrul dintre calciu și magneziu. Aceste două minerale au o relație sinergică puternică, completându-se reciproc pentru a asigura un proces de contracție-relaxare normal. La nivelul inimii, calciul este responsabil de transmiterea impulsurilor nervoase, deci contracția mușchiului, iar magneziu de relaxarea musculară. Fără un nivel optim de calciu, se pot instala afecțiuni cardiovasculare și presiune arterială scăzută. 

rolul calciului in sustinerea sanatatii inimii

Ce este lipsa de calciu sau hipocalcemia?

Hipocalcemia este denumirea științifică pentru lipsa  de calciu. Prin cădere de calciu sau carență de calciu înțelegem un nivel scăzut al acestui mineral în organism. Cauzele pentru care această problemă medicală debutează sunt diverse, însă un lucru este sigur, deficitul trebuie remediat cât de repede cu putință. 

După cum am menționat anterior, calciul este stocat într-o cantitate mare în oase și dinți. Restul de calciu din organism se regăsește în sânge și în țesuturile corpului. Avem nevoie de o cantitate relativ mare pentru funcționarea optimă a organismului, comparativ cu celelalte minerale.

Lipsa de calciu - principalele simptome

Lipsa de calciu vine cu simptome extrem de neplăcute, iar netratat la timp, poate provoca afecțiuni ale oaselor precum osteoporoză. Motivul principal pentru care organismul reacționează astfel în caz de deficit de calciu este pentru că, odată ce nu primește cantitatea suficientă, apelează la rezervele din oase. 

Organismul este forțat să prioritizeze calciul către nervi, sânge și mușchi și să mențină astfel funcționarea lor optimă. Corpul știe că aceste funcții sunt vitale, așadar va alege, întotdeauna, să controleze bătăile inimii în detrimentul sprijinului sistemului osos. 

Principalele simptome ale unei lipse de calciu sunt: 

  • oase slabe și fragile
  • slăbiciune și oboseală generală
  • spasme și crampe musculare
  • spasme la nivelul mușchilor faciali 
  • senzația de amorțire 
  • iritabilitate
  • probleme cardiace (presiune arterială scăzută, bătăi slabe ale inimii)
  • schimbări de dispoziție 
caderea de calciu presupune oboseala si slabiciunea oaselor

Într-un stadiu avansat, lipsa de calciu în organism poate cauza osteoporoză sau probleme ale inimii. Dacă experimentați mai multe din simptomele prezentate mai sus, recomandăm un consult medical de specialitate pentru a primi un diagnostic clar și avizat. 

Care sunt cauzele unui deficit de calciu?

Calciul din organism se pierde prin piele, unghii, păr, prin transpirație, urină și scaun. Ba mai mult, calciul este un mineral esențial, organismul nu îl poate produse, deci trebuie să ne luăm cantitatea optimă din alimente sau suplimente. 

Principala cauză a unui deficit de calciu este, bineînțeles, o alimentați din care lipsesc sursele bogate de acest mineral. Pe lângă acest motiv principal, există și alte motive care pot declanșa unui deficit de calciu:

  • Capacitatea organismului de a absorbi calciu scade odată cu vârsta. Așadar, adulții trebuie să consume tot mai mult calciu, având în vedere că absorb o cantitate mult mai mică. 
  • Persoanele intolerante la lactoză și cei care au adoptat un stil de viață vegetarian sau vegan sunt mai predispuse să sufere de un deficit de calciu 
  • Nivelul scăzut de calciu este asociat cu nivelul scăzut de vitamina D, iar asta pentru că absorbția ambelor nutrienți este conectată 
  • Persoanele cu probleme digestive pot avea probleme cu absorbția acestui mineral 
slabiciunea si fragilitatea oaselor este un simptom foarte comun in cazul deficitului de calciu

Cum poți trata o cădere de calciu?

Deficitul de calciu se poate trata prin echilibrarea nivelului de calciu din organism și refacerea rezervelor. Astfel, este nevoie să consumi alimente bogate în calciu pentru a restabili echilibrul în organismul tău. Poți, de asemenea, apela oricând și la un tratament pentru lipsa de calciu pe bază de suplimente alimentare bogate în acest mineral. 

Iată și o listă de alimente cu un conținut bogat de calciu: 

  • Sardine
  • Iaurt sau kefir 
  • Lapte 
  • Brânză
  • Varză Kale 
  • Varză chinezească
  • Migdale 
  • Broccoli 
  • Măcriș  

În materie de suplimente, îți recomandăm să încerci suplimentul nostru cu calciu și magneziu lichid, CAL-MAG. Forma lichidă a acestuia îi asigură o absorbție eficientă, iar doza zilnică de 15 ml îți oferă necesarul zilnic de calciu și magneziu, doza ideală pentru a-ți menține oasele, mușchii și inima sănătoase. 

Referințe

https://www.medicalnewstoday.com/articles/321865

Are There Any Telltale Signs That You’re Not Getting Enough Calcium?

https://www.healthline.com/health/calcium-deficiency-disease

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6683260/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31311164/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/248958

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/calcium-supplements/art-20047097

https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-781/calcium

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.