Alimentația copiilor – de ce nutrienți are nevoie micuțul tău pentru a crește sănătos?

principalii nutrienti care trebuie sa se regaseasca in alimentatia copilului

Alimentația copiilor joacă un  rol cheie, esențial pentru o creștere și dezvoltare sănătoasă. Alegerile sănătoase în materie de nutriție și alimentație sunt cele care contribuie la o dezvoltare armonioasă, construirea unui sistem imunitar puternic și, cel mai important, formează obiceiuri alimentare sănătoase pe care copii să le urmeze toată viața. 

Pe de altă parte, alimentația săracă în nutrienți și bogată în zahăr adăugat nu face decât să crească semnificativ riscul de deficiențe nutriționale în cazul copiilor, pot genera chiar și probleme de creștere, de comportament și, bineînțeles, o mulțime de probleme de sănătate.

o alimentatie sanatoasa sustine dezvoltarea si cresterea sanatoasa

Este foarte important să știi ce e bun pentru copilul tău, de aceea, în acest ghid ți-am prezentat cei mai importanți nutrienți, care nu trebuie să lipsească din alimentația copilului și surse alimentare bogate. 

Alimentația copiilor - informații generale

Fructe, legume, proteine, vitamine și minerale, toate acestea trebuie să facă parte din alimentația zilnică a copilului. Cei mici au nevoie de un complex de vitamine și minerale care să le asigure o creștere armonioasă și sănătoasa.

O nutriție adecvată încă din primii ani de viață nu doar că susține o dezvoltare sănătoasă, ci oferă și protecție împotriva dezvoltării anumitor afecțiuni. O alimentație sănătoasă contribuie la formarea normală a oaselor și a dinților, la întărirea sistemului imunitar și la dezvoltarea armonioasă a funcției cognitive.

Ce se poate întâmpla dacă neglijăm nutriția celor mici? Acest lucru duce la deficiențe nutriționale, iar ulterior la probleme precum stoparea creșterii, anomalii osoase, probleme de comportament sau apariția unor afecțiuni precum anemie, rahitism sau gușă (mărimea volumului glandei tiroide). 

Cum arată farfuria ideală pentru cei mici?

Oare cum ar trebui să arate farfuria ideală pentru un copil? În anul 2011, Asociația Americană pentru Alimentație și Administrare de Medicamente a înființat MyPlate, o platformă care informează cu privire la cum ar trebui să arate farfuria ideală. 

Conform acestora, din punct de vedere nutrițional,  farfuria perfectă pentru un copil este împărțită în 4 secțiuni: 40% legume, 30% cereale, 20% proteine și 10% fructe. Nici laptele sau iaurtul nu trebuie să lipsească din dieta copiilor. 

farfuria ideala pentru un copil cuprinde fructe leume proteine și cereala

Important este ca în farfurie să se regăsească cât mai multe alimente neprocesate. Acestea sunt bogate în vitamine, minerale și antioxidanți necesari pentru dezvoltarea unui copil sănătos.

Cele mai importante vitamine și minerale pentru un copil

O dietă sănătoasă și echilibrată este esențială când vorbim despre bunăstarea copiilor. Anumite vitamine și minerale sunt, cu adevărat, foarte importante pentru dezvoltarea copiilor și joacă un rol esențial în dezvoltarea oaselor, a funcțiilor creierului, a imunității și în multe alte aspecte. 

Îți prezentăm o listă cu cele mai importante vitamine și minerale pentru un copil: 

  • Fibre
  • Calciu
  • Fier 
  • Vitamina B12 
  • Vitamina C
  • Vitamina D 
  • Vitamina E

Poți apela oricând și la un complex de vitamine și minerale pentru copii sub formă de supliment nutritiv. Aceste suplimente au rolul de a oferi celor mici necesarul zilnic de vitamine și minerale, asigurându-le energie și bunăstare pe tot parcursul zilei. 

Cele mai bune alimente pentru copii

Alimente pline de nutrienți și foarte puțin sau deloc procesate, acestea trebuie să fie alegerile când vine vorba despre alimentația copiilor. Ți-am pregătit o selecție de fructe, legume, cereale și proteine pe care să le folosești la rețele delicioase și cu ajutorul cărora să alcătuiești farfuria perfectă: 

Fructe:

  • mere
  • banane
  • mure
  • afine
  • clementine 
  • kiwi
  • mango
  • portocale 
  • piersici
  • pere
  • zmeură 
  • căpșuni 
  • pepene verde
  • ananas 

Legume: 

  • avocado 
  • sparanghel 
  • broccoli 
  • conopidă 
  • morcovi 
  • castraveți 
  • usturoi
  • vinete 
  • ceapă 
  • spanac 
  • cartofi dulci 
  • roșii 
  • zucchini 
fructele și legumele sunt foarte importante pentru alimentatia sanatoasa a unui copil

Proteine:

  • ouă (albuș și gălbenuș)
  • lactate (lapte, iaurt, brânză)
  • pește (somon, ton, sardine, andive, cod)
  • legume (fasole neagră, fasole roșie, linte, năut)
  • carne (pui, vită, miel)

Cereale:

  • ovăz
  • quinoa 
  • secară 
  • couscous
  • orez negru 
  • hrișcă 
  • orz 

Și câteva grăsimi sănătoase, foarte benefice în dezvoltarea copiilor: 

  • avocado 
  • ulei de avocado
  • ulei de cocos
  • pește gras
  • nuci 
  • semințe
  • ulei de măsline 
138,00 lei TVA Inclus
192,00 lei TVA Inclus
On Sale
Sale!
%
Off
43
Save 56 lei
56lei
43%
56
lei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.