Biotina – definitie, beneficii, deficit si simptome

Biotina, care se mai numeşte si vitamina B7, face parte din complexul B. Aceasta este o vitamina solubila in apa care are beneficii numeroase pentru unghii, piele si par. Aceasta are un rol important in metabolismul acizilor grasi pentru metabolismul aminoacizilor ce compun proteina cheratina. Proteina aceasta este principala componenta a unghiilor, pielii si a parului.  

Biotina – beneficii pentru par

Un beneficiu principal al biotinei asupra parului este ca aceasta il face mai puternic si ii incetineste caderea. Promoveaza de asemenea o crestere sanatoasa. Acest aspect se datoreaza faptului ca avem nevoie de biotina pentru productia de cheratina, ce formeaza firul de par. Daca nu avem suficienta biotina, acest lucru poate duce la subtierea parului si accentuarea fragilitatii acestuia. Suplimentarea cu biotina ajuta la inversarea simptomelor mentionate.  

Biotina – beneficii pentru piele

Biotina are de asemenea numeroase beneficii atunci cand vine vorba de piele. Ajuta la hidratarea pielii si reduce aparitia ridurilor si a liniilor fine. Acest lucru se intampla datorita faptului ca biotina are un rol important in metabolismul acizilor grasi, care ajuta la mentinerea functiei de bariera a pielii pentru ca aceasta sa ramana hidratata.  

Biotina are de asemenea un rol esential la reducerea anumitor afectiuni ale pielii precum psoriazisul si eczema.  

Biotina – beneficii pentru unghii

Unghiile beneficiaza de asemenea daca ne asiguram ca avem suficienta biotina in organism. Aceasta este utila pentru metabolismul aminoacizilor care alcatuiesc cheratina, care formeaza unghiile. Daca nu avem suficienta biotina, acest lucru poate sa faca ungiile sa devina fragile si uscate. Astfel acestea vor fi mai predispuse la despicare si crapare.  

Daca luam suplimente cu biotina, acest lucru ne poate face unghiile mai rezistente si mai puternice. Promoveaza de asemenea o crestere sanatoasa a acestora.  

Surse de biotina

Putem sa gasim biotina in mod natural in alimente precum lactatele, ouale, nucile si legumele cu frunze verzi. In cazul persoanelor care au deficienta de biotina, este recomandata suplimentarea cu acesta. Chiar daca este important sa tinem cont si de faptul ca suplimentele de biotina pot sa interactioneze cu alte medicamente, este important sa cerem sfatul unui specialist daca luam mai multe medicamente diferite.  

Biotina – alte beneficii

Biotina este cel mai bine cunoscuta pentru rolul sau in sanatatea pielii, a unghiilor si a parului. Acest lucru se datoreaza faptului ca biotina ofera organismului nutrientii de care are nevoie. Acest lucru promoveaza cresterea sanatoasa, cresterea rezistentei unghiilor si a parului, precum si mentinerea aspectului tanar si vibrant al pielii.  

Totusi, biotina mai are si alte beneficii. Printre acestea se afla producerea de energie si reglarea zaharului din sange. Conform studiilor, biotina poata sa contribuie la imbunatatirea sensibilitatii la insulina, ceea ce este benefic pentru persoanele care sufera de diabet.  

Totdata, aceasta contribuie la cresterea nivelului de energie, ceea ce are un rol important in metabolismul carbohidratilor, a proteinelor si grasimilor.  

Biotina – alte aspecte de luat in considerare

Este esential sa tinem cont de faptul ca supradozajul de biotina este rar intalnit, datorita faptului ca aceasta este solubila in apa. Ca urmare, excesul este eliminat in urina.  

Biotina – deficienta, simptome si factori

Deficienta de biotina este destul de rara si  apare de obicei in cazul persoanelor care au afectiuni de sanatate precum malabsorbtia, tulburarile genetice, precum si utilizarea pentru o perioada lunga a anumitor medicamente.  

Printre simptomele deficientei de biotina se afla:  

  • Piele uscata 
  • Unghii fragile 
  • Caderea parului 

Este de asemenea important sa stim ca deficienta este usor de tratat prin administrarea de suplimente cu biotina, precum si prin consumul de alimente care au un continut bogat de biotina.  

Este totodata important sa retinem ca desi biotina este populara datorita beneficiilor pe care le are asupra parului, unghiilor si a pielii. Acestea nu pot fi sanatoase daca nu acordam atentie si altor aspecte din viata noastra. Cu alte cuvinte, biotina nu este singurul nutrient de care parul, piele si unghiile noastre au nevoie pentru a fi sanatoase.  

Conteaza si alte obiceiuri precum, exercitii fizice regulate, o dieta echilibrata si hidratare suficienta.  

Mai mult decat atat, sunt anumite afectiuni precum bolile autoimune, dezechilibrarile hormonale, precum si consumul anumitor medicamente. Acestea pot sa afecteze sanatatea parului, a pielii si a unghiilor. De aceea este important daca ne confruntam cu caderea parului sa cerem si sfatul unui specialist pentru a ne asigura ca nu este vorba despre o afectiuni, si nu despre deficienta de biotina sau alt nutrient esential.   

Concluzie si recomandari

Asadar, biotina are un rol esential in ceea ce priveste sanatatea parului, a unghiilor si a pielii. Totusi, este important sa tinem cont de faptul ca pentru ca acestea sa fie sanatoase e nevoie sa luam mai multe lucruri in considerare. Este important sa implementam sportul in rutina zilnica, sa avem o dieta bogata in nutrienti, sa ne asiguram ca ne hidratam suficient si sa aflam care este cauza pentru care suferim de simptome cum ar fi caderea parului.  

Daca problema este ca ne lipsesc anumiti nutrienti esentiali, cum ar fi biotina, este important sa ne asiguram ca ne ocupam de suplimentarea cu aceasta.  Recomandam in aces sens Biotina noastra, ce aduce organismului tau toate beneficiile mentionate, dar nu numai.  

Biotina are si alte beneficii pe langa rolul sau esential in sanatatea unghiilor, a pielii si a parului. Aceasta ajuta la reglarea zaharului din sange, precum si la producerea de energie. De aceea este recomandat sa avem o dieta bogata in biotina, deoarece aceasta are numeroase roluri benefice asupra organimului nostru.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *